در حال بارگذاری ...

  • دسته بندی ها

  • بوهیر

  • پیشنهاد های ویژه

  • مجله بوهیر

  • ارتباط با بوهیر

۰۸۷۷ ۲۸۴۲ - ۰۲۱

شما اینجا هستید :

بوهیر
  1. بلاگ
  2. رعایت ۴ نکته طلایی قبل از خرید عطر و ادکلن - معرفی ۱۰ ادکلن پرفروش
رعایت ۴ نکته طلایی قبل از خرید عطر و ادکلن - معرفی ۱۰ ادکلن پرفروش

رعایت ۴ نکته طلایی قبل از خرید عطر و ادکلن - معرفی ۱۰ ادکلن پرفروش

در خرید عطر و ادکلن سلیقه افراد بیشترین تاثیر را در انتخاب آنها دارد و افراد مختلف سلیقه های متفاوتی دارند. اما فقط سلیقه شخصی در رسیدن به بهترین انتخاب کافی نیست و چند نکته کلیدی وجود دارد که توجه و در نظر گرفتن آنها قطعا شما را به بهترین انتخاب می رساند. در این مطلب ۴ نکته بسیار مهم و کلیدی در خرید عطر و ادکلن گفته می شود.

خلیل هیبتانی پناه

۱۴۰۲-۰۲-۱۳ ۱۷:۳۵:۲۶

زمان مورد نیاز برای مطالعه :

۱۱

دقیقه

در خرید عطر و ادکلن سلیقه افراد بیشترین تاثیر را در انتخاب آنها دارد و افراد مختلف سلیقه های متفاوتی دارند. اما فقط سلیقه شخصی در رسیدن به بهترین انتخاب کافی نیست و چند نکته کلیدی وجود دارد که توجه و در نظر گرفتن آنها قطعا شما را به بهترین انتخاب می رساند. در این مطلب ۴ نکته بسیار مهم و کلیدی در خرید عطر و ادکلن گفته می شود.

رعایت ۴ نکته طلایی قبل از خرید عطر و ادکلن - معرفی ۱۰ ادکلن پرفروش

فهرست مطالب

‌فاکتور های مهم در خرید عطر و ادکلن

عطری که شما از آن استفاده می‌کنید بخشی از شخصیت شما را تعریف می‌کند. پس زمانی که برای خرید عطر و ادکلن اقدام می‌کنید، حساسیت و ظرافت زیادی داشته باشید؛ تا جلوه زیبایی از خود نمایش دهید. همه ما می‌دانیم که افراد خوش‌بو، جذاب‌تر و مقبول‌تر هستند و قدرت بالایی در جذب کردن افراد دارند. رسم عاشقانه هدیه دادن عطر و ادکلن برای ابراز صمیمیت، اثبات می‌کند عطر جایگاه ویژه‌ایی در زندگی ما دارد و توجه به آن یعنی توجه به عشق و شادمانی. ما در طول زندگی با افراد زیادی در ارتباط هستیم؛ ولی تعداد کمی هستند که بوی رایحه عطرشان تا مدت‌ها برای ما تازگی دارد. شما دوست ندارید یکی از آن معدود افرادی باشید که به‌عنوان شخصیت‌های خاص شناخته می‌شوند؟ در این مطلب نکاتی گفته می‌شود که بدون در نظر گرفتن آنها نباید اقدام به خرید عطر یا ادکلن کرد.

شناخت گروه های بویایی عطر ها

گروه‌های بویایی بهترین راهنمای شما برای خرید عطر و ادکلن هستند. همان‌طور که قالب‌های شعر به کمک شاعران می‌آیند تا شعری زیبا از خود به جای بگذارند، گروه‌های بویایی با دسته‌بندی کردن عطرها، می‌توانند سلیقه‌های شخصی را با رایحه‌های مختلف پیوند دهد. قبل از خرید عطر و ادکلن شناخت نسبی از خانواده‌های بویایی می‌تواند در شناخت و انتخاب رایحه‌ایی که نزدیک به سلیقه شماست، .کمک‌کننده باشد. به‌طور کلی ۷ خانواده (یا گروه) بویایی وجود دارد؛ که هر کدام از آنها رایحه منحصربه‌فرد خود را دارند.

گروه بویایی مرکبات (Citrus)

رایحه عطر و ادکلن‌های خانواده مرکبات در فصول گرم به اوج خود می‌رسد و گرمی تابستان را تبدیل به طراوت و سرزندگی می‌کند. عطر و ادکلن‌های این گروه اگرچه ماندگاری زیادی ندارند، ولی بسیار خوش‌بو هستند (شرکت‌های تولید کننده عطر و ادکلن برای افزایش ماندگاری این دسته از عطرها آنها را با گروه‌های دیگر ترکیب می‌کنند). مواد اولیه موجود در این عطرها، میوه‌ها و مرکباتی چون ترنج، پرتقال، نارنج، لیمو و از این دست مرکبات هستند. ترکیب رایحه این عطر و ادکلن‌ها با رایحه خانواده آروماتیک، ترش و چوبی، ادکلن مردانه و ترکیب با رایحه گروه گل‌بو، ادکلن زنانه تولید می‌کند.

گروه بویایی چوبی (Woody)

خانواده بویایی چوبی جدیدترین گروه بویایی است و معمولا با رایحه‌های میوه و آروماتیک ترکیب می‌شود. رایحه عطرهای چوبی در جذب خانم‌ها موفق‌تر هستند و خانم‌های بیشتر مجذوب بوی آنها می‌شوند. به همین دلیل اغلب ادکلن‌های گروه بویایی چوبی مردانه هستند. 

گروه بویایی گل دار (Floral)

این گروه بویایی که به گل‌بو نیز شهرت دارد، بزرگ‌ترین خانواده بویایی عطرها محسوب می‌شود. عطر و ادکلن‌های گروه بویایی گل‌بو لطیف‌ترین نوع رایحه‌ها هستند و بیشتر مورد استفاده خانم‌ها قرار می‌گیرند. این گروه بویایی زیردسته‌های زیادی دارد و یکی از وسیع‌ترین گروه‌های بویایی به‌شمار می‌آید. گل‌بو پودری، گل‌بو دریایی، گل‌بو آلدئیدی، گل‌بو میوه‌ای، گل‌بو چوبی مشک‌بو و گل‌بو خوشمزه (گرمند) لیست زیردسته‌های این گروه را تشکیل می‌دهند.

گروه بویایی شرقی (Oriental)

این دسته از عطرها قدمت زیادی دارند و از با اصالت‌ترین عطر و ادکلن‌های موجود هستند. رایحه عطر و ادکلن‌های گروه بویایی شرقی از ترکیب ادویه‌های مختلف تولید می‌شود و حس گرمی را منتقل می‌کنند. مردم آمریکا و اروپا علاقه زیادی به این نوع عطرها دارند. ‍ 

گروه بویایی چرمی (Leather)

عطر و ادکلن‌های گروه بویایی چرمی به دلیل کمیاب بودن مواد اولیه و استخراج سخت و همچنین بوی خاص و منحصربه‌فردی که دارند در دسته عطر و ادکلن‌های لوکس و گران‌قیمت قرار می‌گیرند. بوی رایحه چرم در طبیعت بوی ناخوشایندی دارد؛ به همین دلیل در تولید عطرهای این گروه بویایی رایحه چرم را با نت گل یا میوه ترکیب می‌کنند، تا رایحه به دست آمده از لطافت و بوی مطلوب‌تری برخوردار باشد. همان‌طور که احتمال حدس زدید، از رایحه‌های این گروه بویایی بیشتر برای تولید عطر و ادکلن مردانه استفاده می‌شود.

گروه بویایی مدیترانه ای (Chypre)

گروه بویایی مدیترانه‌ای از ترکیب نت‌های مختلفی ساخته می‌شود و به‌طور کلی به دو زیر دسته گل‌دار و میوه‌ای تقسیم می‌شود. گروه بویایی مدیترانه‌ای گل‌دار نتیجه ترکیب نت‌های مدیترانه‌ای با نت گل‌های رز، یاسمن سفید و زنبق وحشی است و رایحه غلیظی دارد. عطر و ادکلن‌های این گروه معمولا زنانه هستند. گروه مدیترانه‌ای میوه‌ای رایحه میوه‌های مختلفی چون زردآلو، هلو و توت فرنگی جنگل را شامل می‌شود و از رایحه آن می‌توان بوی طبیعت را حس کرد و احساس خوشایندی دارد. 

گروه بویایی معطر (Aromatic)

گروه بویایی آروماتیک (معطر) جز گروه‌های بویایی قدیمی محسوب می‌شود. دلیل موفقیت و تداوم این خانواده بویایی در دسترس بودن مواد اولیه آنها برای به وجود آوردن رایحه‌ها است. گروه بویایی آروماتیک به ۵ زیر گروه تقسیم می‌شود: آروماتیک آبی (armatic aquatic) که حس زیبایی دارند و اغلب آنها مردانه هستند. آروماتیک فوژه (‌aromatic fougere) که شامل نت‌های اسطوخودوس، گل شمعدانی، خزه و چوب است. آروماتیک میوه‌ای (Aromatic Fruity) که حاصل ترکیب نت‌های آروماتیک و میوه‌های تازه است. آروماتیک سبز (Aromatic Green) که ترکیب نت‌های علفی و برگ‌های سبز با نت‌های آروماتیک است. آروماتیک ادویه‌ای (Aromatic Spicy) که از ترکیبات دسته آروماتیک سبز به‌ همراه ادویه‌هایی چون فلفل سیاه، فلفل صورتی، فلفل سفید،‌ زنجبیل، بخور ادیه‌ای، جوز هندی، میخک، هل و انیسون ساخته می‌شود.

با تعویض فصل عطر و ادکلن جدید بخرید

 چه خورشید سوزان در حال تابیدن باشد، چه برف درحال باریدن. چه برگ‌ زرد درخت در حال ریختن باشد، چه نسیم بهاری در حال وزیدن. هرگز خانه را بدون خارج کردن ادکلن از کشو میز و زدن به لباس ترک نمی‌کنیم. به‌ویژه اگر مقصدمان مهمانی یا دیداری صمیمانه باشد. این یکی از خصلت‌های شاخص شخصیت‌های مختلف است و سن و جنسیت نیز نمی‌تواند تاثیری در آن داشته باشد. شاید سلیقه ما عوض شود ولی عادت ادکلن زدن ترک نمی‌شود. اکنون که با دسته‌های بویایی آشنا شدید، قدم بزرگی در انتخاب عطر مناسب برداشته‌اید و در راه رسیدن به یک عطرشناس ماهر قدم بزرگی برداشته‌اید. اما این کافی نیست و شما باید بدانید که چه عطری را در چه فصلی بخرید و ادکلن هر فصل چه ویژگی‌هایی دارد. با پاسخ دادن به این سوالات قدم بعدی را نیز بزرگ خواهید برداشت. واقعا عطر و ادکلن مناسب برای هر فصل کدام است؟

در عطرسازی، فصول مختلف نت‌ها و رایحه‌های خاص خود را دارند و داستان عطر هر فصل منحصربه‌فرد است؛ اینکه رایحه‌ایی گرم داشته باشد یا تازه و میوه‌ای، بستگی به فصلی دارد که در آن سپری می‌کنیم. بهار که می‌رسد یعنی خداحافظ سرمای زمستان، گل‌ها شکوفه می‌کنند و دنیا آماده برخاستن دوباره خواهد شد؛ این دلیل مناسبی برای امتحان عطری جدید نیست؟ بهار روزها را طولانی‌تر می‌کند و لباسی سبز دنیا را می‌پوشاند، این همه تغییر نشان از تعویض ادکلن می‌دهد. عطر و بوی فصل بهار بهترین بهانه برای استفاده از عطرهای گل‌دار و میوه‌ای است. در فصل بهار سراغ عطرهای گل‌بو بروید. همراه تغییر حال و هوای دنیا، تغییر رایحه عطر منطقی است. تابستان وارد می‌شود و شما به‌دنبال عطری تازه هستید. افزایش درجه حرارت باعث می‌شود کار را بذاریم کنار و تعطیلات را در پیش بگیریم. این تعطیلات یک عطر تازه هم می‌خواهد. عطری که مناسب این حال و هوا باشد و احساس گرما را در وجود ما لذت‌بخش کند. بنظر شما رایحه مرکبات انتخاب مناسبی نیست؟ در تابستان از عطر شیرین مرکبات استفاده کنید.

فصل پاییز زنگ پایان تفریح را به صدا در می‌آورد و آماده شروع دوباره روزمرگی خواهیم شد. پاییز شروع روزهای کوتاه‌تر و آغاز شب‌نشینی است. عطرهای چوبی می‌توانند بهترین گزینه برای این فصل باشند، فصلی که تداعی‌کننده لحضه‌های واقعی زندگی است؛ لحظه‌های تلخی که می‌توانند شیرین شوند. و اما زمستان؛ الان وقت رفع خواب‌آلودگی است، وقت تجدید قوا برای سرزنده بودن در شب‌های سرد زمستانی. رایحه غلیظ عطرهای وانیلی و عسلی شما را برای احساس گرمای زندگی در  اوج سرمای زمستان کمک می‌کنند.

بهترین مارک عطر و ادکلن را انتخاب کنید

شما دو اصل و پایه و اصلی برای انتخاب عطر و ادکلن را فهمیدید. حالا نوبت دو فاکتور مهم بعدی است که به‌نوعی مکمل دو پایه قبلی هستند‌. این فاکتورها چهارپایه انتخاب عطر و ادکلن اورجینال، خوش‌بو و خوش‌رایحه را تشکیل می‌دهند. انتخاب و خرید عطر و ادکلن مناسب، پروسه سخت و جذابی است که تجربه خوشایندی را نصیب هر فردی می‌کند. اصل سومی که در خرید عطر و ادکلن نقش مهمی را ایفا می‌کند، برند تولید کننده عطر است. برندهای معروف و معتبر زیادی در این زمینه فعال هستند و کار ما برای انتخاب بسیار سخت است. چون تست عطر و ادکلن تمام این برندها امری تقریبا ناممکن و هزینه‌بردار است. در انتخاب مارک عطرتان حساسیست زیادی به خرج دهید.

بهترین مارک های عطر و ادکلن

  • کلوین کلاین
  • ورساچه
  • دیور
  • باربری
  • کرید
  • مون بلان
  • گوجی
  • بولگاری
  • شنل
  • هرمس

این ۱۰ برند در مطلب بهترین مارک عطر و ادکلن زنانه و مردانه به صورت کامل و جامع بررسی و چند مورد از بهترین ادکلن‌های آنها نیز معرفی شده است.

در خرید عطر و ادکلن سلیقه خود را دست کم نگیرید

شما به پایه آخر چهارپایه انتخاب عطر و ادکلن رسیدید؛ و این یعنی فردی هستید که در انتخاب عطر و ادکلن حساس هستید و دوست دارید با دانش بیشتری ادکلن شخصی خود را انتخاب کنید. اما جدا از دانش، سلیقه هر فرد اصل مهمی در خرید عطر و ادکلن است که توجه نکردن به آن قطعا خریدی ناموفق به همراه خواهد داشت و نتیجه آن یک تجربه بد و ناامیدکننده‌ خواهد بود. آدم خوش‌سلیقه همه جا خوش‌سلیقه است و بهترین انتخاب را خواهد داشت. عطر از آن دسته محصولاتی است که بدون درنظر گرفتن سلیقه، به انتخاب بد منجر می‌شود. شما با ترکیب این ۴ موارد انتخاب و خریدی مناسب خواهید داشت و خوش‌بو بودن را به خود و اطرافیان‌تان هدیه خواهید داد.

۱۰ عطر و ادکلن پر فروش

  • عطر مردانه کرید مدل Aventus
  • عطر زنانه کلوین کلاین مدل Euphoria 
  • ادکلن مردانه کلوین کلاین مدل Crave
  • ادکلن زنانه باربری مدل Brit EDP
  • ادکلن مردانه کرید مدل Viking
  • ادکلن زنانه کرید مدل Love in White
  • عطر زنانه باربری مدل Brit Rhythm
  • ادکلن مردانه ورساچه مدل Man Eau Fraiche
  • عطر مردانه ورساچه مدل Eros Flame
  • عطر مردانه دیور مدل Sauvage

خرید از قشم و میشی در بوهیر: برای خرید این ۱۰ عطر و ادکلن می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی بوهیر قشم اقدام نمایید.

خرید سرخ کن فیلیپس
خرید سرخ کن نینجا

مطالب مرتبط

معرفی بررسی و مقایسه سرخ کن های فیلیپس
معرفی بررسی و مقایسه سرخ کن های فیلیپس

۱۴۰۴/۵/۸

بهترین اسپرسوساز های بیسمارک + راهنمای خرید اسپرسوساز های بیسمارک
بهترین اسپرسوساز های بیسمارک + راهنمای خرید اسپرسوساز های بیسمارک

۱۴۰۴/۵/۸

بهترین اسپرسو ساز 1404 + بهترین مارک اسپرسو ساز
بهترین اسپرسو ساز 1404 + بهترین مارک اسپرسو ساز

۱۴۰۴/۵/۸

راهنمای جامع خرید سرویس قابلمه +  مدل های پرفروش
راهنمای جامع خرید سرویس قابلمه + مدل های پرفروش

۱۴۰۴/۵/۸

پشتیبانی

دفتر مرکزی :

۰۸۷۷ ۲۸۴۲ - ۰۲۱

هفت روز هفته - ۲۴ ساعت شبانه روز

دفتر هرمزگان :

۴۰۱۲ ۳۳۹ - ۰۷۶۳

شنبه تا چهارشنبه - ۱۴ الی ۲۱

ارسال سریع کالا

مهلت

۷ روز بازگشت کالا

پشتیبانی تلفنی

تضمین اصالت کالا

فروشگاه اینترنتی بوهیر

خرید سرخ کن

خرید اسپرسو ساز

خرید جاروبرقی

خرید آبمیوه گیری

خرید مخلوط کن

خرید اتو

خرید چرخ گوشت

خرید همزن

خرید گوشت کوب

خرید خرد کن

بهترین سرخ کن ها

بهترین اسپر سوساز ها

بهترین جاروبرقی ها

بهترین آبمیوه گیری

خرید مولتی کوکر

ارتباط با بوهیر

درباره بوهیر

سوالات متداول

قوانین و شرایط

پیگیری سفارش

عضویت در خبرنامه بوهیر
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت ایده سریر نوآوران ایرمان قشم (بوهیر) می‌باشد.